A message

Något jag inte klarar av är depp låtar, låtar om olycklig kärlek, sorg och misslyckande. Jag kan verkligen inte lyssna på sådant, aldrig. Varken när jag mår bra eller när jag mår dåligt, jag klarar bara inte av det. Om jag hör en låt som går lite lugnt och handlar om något deppigt så dalar mitt humör direkt och jag vill typ gå in i väggen. Sen tycker jag det är så sjukt dåligt också, blä. Jag vet att många lyssnar på depp låtar just när dom är lite sådär depp, men herregud då skulle jag hoppa ut genom fönstret. Jag börjar må dåligt om jag lyssnar på en låt som är deppig när jag mår bra, om jag skulle lyssna på en när jag mår dåligt blir nästa stopp depression helt ärligt. Ibland kan jag ju inte göra något åt det heller, typ om det är en låt i en affär eller hos någon kompis eller annat som jag inte kan kontrollera och då känns det ibland som jag ska dö. Jag kan ju inte be folk byta låt för att jag inte gillar den, eller inte alltid i alla fall. Men det är klart att jag inte alltid dalar i humör, men väldigt ofta och herregud vad jag dalar då. Hela mitt liv förstörs typ hahaha, vet varken ut eller in längre. Sjukt jobbigt. Så därför lyssnar jag bara och alltid på uppåt låtar, texten kan vara lite depp sådär halvt bara inte melodin är helt hej-kom-och-hjälp-mig för då blir det fel.
Många har ju ändå musiksmak efter humör och allt det där, ni vet folk som har "kärlek" som namn på en av sina spellistor.. Jag har prövat det och jag lyssnade aldrig på den.. Nu har jag en med typ gamla goa låtar och vissa av dom är ju ändå lite depp såhär. Jag har aldrig lyssnat på dom, playas någon av dom byter jag direkt.. Vilket humör jag än är på, orkar verkligen inte sånt. Jag vill ju inte vara deppig liksom och det är väldigt sällan jag är det också så känns ju sjukt fel att lyssna på låtar som gör att jag mår dåligt..
Många är ju också såna människor som verkligen flyr in i musken för att typ "uttrycka" sina känslor och skulle verkligen inte kunna klara sig utan sin musik. Visst, jag tycker om musik och allt det där, men min musik är aldrig något jag använder för att uttrycka mina känslor. Okej, jag har nästan alltid en del från en låttext som rubrik här men det är ytterst sällan den faktiskt betyder något. Min musik har aldrig hängt ihop med mina känslor, det känns som värsta pikarna typ. Haha nej, för mig är musik bara typ ljud. Låtarna är alltid bara låtar, hihi. Tror inte ni orkar läsa allt detta :)

Kommentarer
Jag vill inte följa dig på Bloglovin!
Kommentarer med reklam och länk till din blogg godkänns inte, jag kollar gärna din blogg utan sådant
Jag gör gärna ett länkbyte med dig och jag gillar tävlingar!
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: