Äldre modeller?

Kommer äldre modeller bli det nya? Jag läste en artikel om det och att fler och fler vill foto äldre modeller, ex. det nya svenska märket Ashades. Annars brukar unga, rynkfria, smala och perfeka människor vara väldigt eftertraktat i modellvärlden, men nu är det tydligen de äldre modellerna som har erfarenhet och mycket mer att ge. Detta är tydligen för att attrahera den äldre målgruppen, de flesta modeller har ju knappt åldern inne för körkort.
Förresten, visste ni att branshorganisationen inom medellargentur i USA har satt upp krav på att modeller inte får vara under 16 år? Detta är ju förstås för att modeller ska vara sunda och representativa för konsumenterna, att en 14-åring tar på sig rollen som vuxen kvinna och modellar målgruppens kläder är väldigt osunt. Modellidealet är knappast oproblematiskt och därför tänker länder på vilka som ska representera målgruppen.
Jag gillar att argenturer använder sig av "äldre modeller", ex. Kim Cattrall, Samantha i Sex and the City. Hon är 57 år och var ett självklart val för att presentera Oil of Olays anti age body lotion vid reklam. Jag gillar vekligen henne och gillar att se henne som modell. Även Kate Moss och Halle Berry är "äldre" modeller och riktigt snygga, dom borde vekligen inte skjutas under mattan.
Aa, det finns ju ett tiotal äldre modeller att se upp till! Jag tycker detta är jättebra, det påverkar så himla många med det här modellidealet. När modellerna inte ens är häften så gamla som en eller ens ser ut så på riktigt. Detta låter lovande, vi behöver lite omväxling på den fronten tycker jag. Om vi har tur kanske det gamla "goa" modellidealet försvinner...?

Kommentarer
Jag vill inte följa dig på Bloglovin!
Kommentarer med reklam och länk till din blogg godkänns inte, jag kollar gärna din blogg utan sådant
Jag gör gärna ett länkbyte med dig och jag gillar tävlingar!
Emma Uthberg

Älskar Samantha i SATC, svinsnygg för sin ålder!



Sv: Nej den finns bara i svart =)

2011-11-16 18:42:53
URL: http://euthberg.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: