Åh nej, min nagel bröts!

Detta är ju rätt vanligt att tjejer utbrister lite då och då, vi har ju oftast långa och målade naglar, vilket gör att vi blir rätt besvikna när någon bryts eller förstörs på något annat sätt. Detta är ju ett typiskt I-lands problem, men varför ser så många det här som en töntigt problem? Eller som ett problem som är så oviktigt? Visst, i Afrika svälter barn och vi gnäller över en liten nagel..
Men egentligen, vad ska vi annars beklaga oss över? Vi har inte sådana problem som U-länder? Vi har mat på bordet, får gå i skolan gratis och har goa vänner. Om vi ska klaga över något av dessa saker anses det lika töntigt som en btyten nagel, typ åh, jag har så mycket i skolan eller gud vad tidigt jag börjar idag.
Vi bor i ett I-land med riktigt bra förhållanden till allt, inga av våra problem är att jämföra med de problem dom har i Afrika. Men något måste vi ju klaga på, något måste vi ju prata om. Vi skapar våra egna problem, vi vet hur oviktiga dom är i en allvarlig situation, vi väljer ju inte att skicka pengar till Rädda Nageln istället för Rädda Barnen. Men vi har olika problem i olika länder, med olika förhållanden.
Så istället för att sucka när någon blir besvken över en bruten nagel, tänk på hur bra vi har det när vårt största problem är en bruten nagel. Istället för att svara något spydigt som men skärp dig, tänk på barnen i afrika när någon klagar över skolan, tänk på hur bra vi har det när vårt största problem är för mycket plugg. Var nöjd och tacksam för att våra problem inte inte handlar om krig och andra riktigt komplicerade saker.
Vad jag menar är att njut av att det sitter en tjej bredvid er som gnäller över sin nagel istället för sin tomma mage..
weheartit

Kommentarer
Jag vill inte följa dig på Bloglovin!
Kommentarer med reklam och länk till din blogg godkänns inte, jag kollar gärna din blogg utan sådant
Jag gör gärna ett länkbyte med dig och jag gillar tävlingar!
agnes /photoagnes ♥

Super fin blogg! Älskar den verkligen ;D

2011-12-01 21:37:12
URL: http://photoagnes.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: