Domedagen

Papperna är ifyllda och nu återstår bara att boka tiden sen händer det. Jag kommer behöva bestämma en dag, en tid, en timme då jag ska göra det som jag fruktar allra mest. Det känns som om jag bokar in min egen avrättning, hur löjligt och överdrivet det än verkar låta.
Jag ska alltså boka in en tid för att ta den första sprutan mot livmoderhalscancer och jag vill inte alls!! Alltså, jag vet inte vad jag är rädd för egentligen. För det är ju faktiskt bara ett litet stick, om jag ska växa upp lite så känns det ju nästan inte. Eller okej, det gör det visst men det är ju över typ direkt. Mest är det känslan av att jag har en nål i min arm, kan inte ens titta på när någon annan tar en spruta eller typ blodprov. Jag var med när mamma gjorde det för några år sedan, shit det var nog en av de värsta tio minutrarna av mitt liv... Dramatisk jag är, men ärligt. Jag kunde inte titta eller ens vara i närheten av henne, blev typ helt likblek och dom typ läkarna eller vad dom är tvinga i mig en kaka för att jag inte skulle svimma.. Samma sak hände när alla skulle ta den svininfluensa sprutan, som inte jag tog tack och lov. Var bara utanför rummet där dom fick den och kunde verkligen inte stå still och blev helt stirrig..
Men jag ska fan ta mig i kragen och ta den där jävla sprutan! Ursäkta mitt spåk, men måste växa upp när det gäller det är känner jag! Jag ville liksom inte åka utomlands över jul och nyår bara för att jag i så fall skulle behöva vaccinera mig... Jag menar, hallå?? Tackade nej till Zanzibar bara för att jag inte ville ta en liten spruta... Skjut mig! Nej, ska aldrig nämna det här igen, kände bara att jag behövde skriva av mig.. Typ övertala mig själv att det inte är så farligt! Jag ska boka in en tid med mamma, så att det verkligen blir gjort annars kommer jag typ förtränga det och missa min tid eller något...

Kommentarer
Jag vill inte följa dig på Bloglovin!
Kommentarer med reklam och länk till din blogg godkänns inte, jag kollar gärna din blogg utan sådant
Jag gör gärna ett länkbyte med dig och jag gillar tävlingar!
Alexandra

Ska ta min sista spruta imorn, va exakt lika rädd som du är nu, men jag tog den ändå, å de va faktiskt inte så illa som jag trodde! De kommer gå asbra! :)

2012-03-20 11:07:59
URL: http://mupperna.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: