Livet. Vad handlar det om egentligen?

Tror ni att det finns en mening med livet? Att vi finns här för en anledning? Eller att vi under livet ska lära oss vissa saker som beror på vem vi är?
Jag tror nog faktiskt inte på att det finns någon mening med livet, jag tror inte att vi ska uppleva och uppnå vissa saker. Jag tror inte att jag måste förmedla något eller tillföra något gott med min tid här på jorden, jag tror inte att jag måste göra gott under den tid jag har.
Ibland kan jag tro att det är det livet handlar om, att jag måste, vill, borde, ska göra något som märker min tid som människa. Att det måste gynna andra. Ibland tror jag att det inte betyder något om jag inte gör något som betyder något.
Andra gånger tror jag att det enda som betyder något är att jag är lycklig, att jag trivs. Att jag gör något som jag vill för att jag mår bra av det, att jag göra något som bara är meningen att jag ska må bra av. Och att detta senare, om så vill, även får andra att må bra.
Men om jag tänker efter, kan jag ibland tycka att dessa två saker är exakt samma sak. Att det inte spelar någon roll, över huvudtaget, om jag tror det ena eller det andra. För vad jag än gör så kommer det betyda något för mig, vilket egentligen är allt som betyder något.
Ni behöver verkligen inte läsa detta, kände bara för att skriva av mig lite. Ni kan bara bläddla ner om det är så.

Kommentarer
Jag vill inte följa dig på Bloglovin!
Kommentarer med reklam och länk till din blogg godkänns inte, jag kollar gärna din blogg utan sådant
Jag gör gärna ett länkbyte med dig och jag gillar tävlingar!
Amanda Landegren [Foto]

sv: Tack så mycket! :)



Kram Amanda!

2011-11-20 19:39:01
URL: http://mandiphoto.blogg.se/
Linda S

Jag hoppas och tror att det finns en mening med allt som sker, och ett liv efter detta. Fin blogg förresten!

2011-11-22 19:56:55
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: