"Ingenting som syns i en film är där av en slump" - Sofis mode

Tycker ni det är konstigt? Att företag använder filmer som reklamplatser och att nästan allt som vi ser i filmer finns där för att just locka oss att vilja ha samm?
Köpte Sofis mode i fredags och läste om just detta då, att företag använder filmer som ett ställe att marknadsföra sig? Typ för att reklam på TV inte längre är lika effektfullt som förr, nu kan man ju bara zappa runt lite och hitta något medan programmet man tittar på har paus. Jag kan tänka mig att en del tycker detta är både manipulerande och lite sjukt, men egentligen, vad föredrar vi? Reklam var och varranan minut eller reklam ibyggd i en film? Asså tänk att olika företag och märken ändå kommer finnas i filmer och att de nu bara finns där på grund av en anledning? Är det inte så mycket bättre?
I Sofis mode tog dom typ exempel från Sex and the City, där Manolo Blahnik syns hela tiden. Asså designern är ju en del av Carrie, hennes liv och hela storyn, tänk då att skorna finns där för att marknadsföra för designen också. Asså Manolo Blahnik spelar ändå en stor roll i filmen, så varför inte låta det vara marknadsföring..?
Jag tycker detta är skitbra, jag hatar i och för sig reklam på TV (det är därför jag bara tittar på DVD och dator). Men så länge det inte är skitmärken och företag och dom visar och "rekomenderar" tycker jag detta är riktigt inspirerande! Tänk om reklampauser i TV faktiskt försvinner? För nu på senare tid har det ju bara blivit mer, typ 5 gånger under ett program.. Jag kommer ihåg när det bara var två reklampauser, plus den mellan programmen, uder ett 40 minuters program.. Nej, detta kommer bli bra, det känner jag på mig.
Plus att man får upp ett annat öga för företag och märken, då vanlig reklam ofta gör en arg eftersom man vet hut mycket som ljugs där. Under en film beundrar man ofta information man får.. Har ni tänkt på det? ;)

Kommentarer
Jag vill inte följa dig på Bloglovin!
Kommentarer med reklam och länk till din blogg godkänns inte, jag kollar gärna din blogg utan sådant
Jag gör gärna ett länkbyte med dig och jag gillar tävlingar!
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: