Do it like a pro

Lovade ju ett lite mer ingående inlägg om OPI nagellacken, vilka som är mina favoritfärger från hela sortimentet och vilka färger jag har hemma. Tänkte även berätta lite om märket, lite saker som kan vara roliga att veta ;)

OPI har verkligen hur många färger som helst; rosa, lila, rött, brunt, marinblått, metall, glitter och helt neutrala. Märket är uppbyggt att nå kraven vi har på märken; säkerhet, kvalitét och kostnader. Det är ett riktigt bra nagellack med bra ingredienser som inte förstör nageln, i deras sortiment ingår underlack (bas coat) och överlack (top coat). Detta för att inte skada nageln, OPI tillverkar även annat som underlättar vid nagelcare. En Reusable Cuticle Stick finna att köpa från märket, denna använder man ju för att ta bort eventuellt kladd utanför nageln (doppad i nagleborttagningsmedel). OPI har även nagelolja att droppa på nageln efter målning för att skydda huden från de starka ämnerna.
Katy Perry har även gjort en kollektion med lack åt OPI, lacken är lite åt grafitti hållet. Riktigt snygga och coola lack asså! Katy Perry har även döpt lacken efter hennes egna låttitlar, Teenage Dream, Last Friday Night och The One That Got Away.  Även tennisproffset Serena Williams har gjort ett samarbete med OPI. Hennes kollektion heter Glam Slam och lacken släppt i samband med fyra av hennes turneringar... Spännande va? Jag tycker det är jätteroligt när kändisar gör något sånt här och därför brukar jag ha rätt bra koll på dessa samarbeten.
OPI har även gjort nagellack för Bröstcancer, riktigt inspirerande. :D

Kommentarer
Jag vill inte följa dig på Bloglovin!
Kommentarer med reklam och länk till din blogg godkänns inte, jag kollar gärna din blogg utan sådant
Jag gör gärna ett länkbyte med dig och jag gillar tävlingar!
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: